مارک زوکربرگ (زاکربرگ) بنیانگذار شبکه اجتماعی فیس بوک
اینجا خاطراتـــــــه که ماندگار میشه
تاریخ : 25 / 2 / 1391
نویسنده :

مارک الیوت زاکربرگ را با عناوینی همچون برنامه نویس رایانه‌ای و کارآفرین اینترنتی می‌شناسند. اما این جوان ۲۸ ساله آمریکایی همه شهرتش را مدیون بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا یعنی فیس بوک است. زاکربرگ بنيانگذار این شبکه اجتماعی و مدیر عامل کنونی آن است. زاکربرگ در دوران دانشجویی‌اش در دانشگاه هارواد در سال ۲۰۰۴ به اتفاق چندتن از همکلاسی‌هایش به نام‌های داستین مسکوویتز، ادواردو ساورین و کریس هیوز شرکت فیس بوک را تاسیس کردند. فیس بوک که حالا ۸ ساله شده است در سراسر جهان بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر دارد..


زاکربرگ در ماه می‌۱۹۸۴ در نیویورک متولد شد. پدرش دندان‌پزشک و مادرش روان‌پزشک بود. وی در دوران نوجوانی که در کالج استرا آکادمی درس می‌خواند توانست در رشته‌های علمی ریاضیات، ستاره‌شناسی و فیزیک جوایز مختلفی را از آن خود کند. زاکربرگ علاقه زیادی نیز به مطالعات کلاسیک داشت و زمانی که وارد کالج شد می‌توانست به زبان‌های فرانسه، عبری، لاتین و یونانی باستان بخواند و بنویسد. زاکر برگ دو توانمندی دیگر نیز داشت و که باعث می‌شد در آن زمان زبانزد اطرافیانش شود: اشعار کلاسیک زیادی مثل ایلیاد و ادیسه هومر را از حفظ می‌خواند و در ورزش شمشیر بازی نیز تبحر زیادی داشت.

زاکربرگ دانش آموز مقطع راهنمایی بود که با رایانه و طراحی نرم افزار آشنا شد. در آن زمان پدرش برنامه نویسی به زبان Atari BASIC را به او آموخت و یک برنامه نویس مشهور به نام دیوید نیومن را برای تدریس خصوصی او استخدام کرد. نیومن زاکربرگ را یک اعجوبه می‌نامید. زاکر برگ در‌‌ همان دوران یک دوره برنامه نویسی را نیز در مرسی کالج نیویورک گذراند.

وی از‌‌ همان ابتدای برنامه نویسی علاقه زیادی به نرم افزار‌ها و ابزارهای ارتباطی و شبکه‌ای داشت. در آن زمان برای پدرش که دندانپزشک بود برنامه‌ای به نام زاکرنت طراحی کرد که پدرش به کمک آن توانست رایانه‌های مطب دندانپزشکی خود را به رایانه خانه‌اش متصل کند. امروزه زاکرنت را نسخه اولیه مسنجر پیام فوری AOL که سال بعد به بازار آمد می‌دانند.
زاکربرگ در زمانی که دانش آموز دبیرستان بود کار مهم دیگری نیز انجام داد. وی برای شرکت اینتلیجنت مدیا گروپ برنامه پخش موسیقی طراحی کرد که سیناپس (Synapse) نامیده می‌شد. این برنامه به کمک هوش مصنوعی می‌توانست عادت‌های کاربران در گوش کردن به موسیقی را تشخیص دهد. این برنامه در آن زمان محبوبیت زیادی کسب کرد و شرکت‌های AOL و مایکروسافت تلاش زیادی کردند تا زاکربرگ را به استخدام خود درآورند، اما زاکربرگ ورود به دانشگاه هاروارد در سپتامبر ۲۰۰۲ را به کار در این شرکت‌ها ترجیح داد.




|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب